Het spuitwerk aan de onderkant is voltooid, dus de kranten en het afplaktape mogen er weer af.
De hele onderkant van de koets is twee keer in de overlakbare bodyshoots gespoten, en twee keer in de zwarte hoogglans lak. Ziet er mooi uit he?
De Cadillac terug zetten op het chassis is nog niet zo eenvoudig als het klinkt. Om te beginnen manoeuvreer ik heel voorzichtig het chassis onder de koets…
…terwijl de achterkant van de koets in de motorlift hangt, zodat de bokjes daar alvast weg kunnen.
Het chassis ligt min of meer recht onder de koets.
Even overleg met de opgetrommelde hulptroepen over hoe we het chassis op bokjes krijgen, met de koets er op.
Met vereende krachten is het ons gelukt; de koets staat weer op het chassis, en met 16 bouten en moeren bevestig ik ze stevig aan elkaar. Ook dat klinkt weer eenvoudiger dan het is, want het is een heel gedoe om de boutgaten van chassis en koets allemaal precies tegenover elkaar te krijgen.
Nu moet ik een constructie maken met wieltjes, zodat de Cadillac straks op een aanhanger gereden kan worden om naar de spuiter te gaan. Ik heb iets uitgedokterd en maak het ijzer dat ik nodig heb op maat.
Met bouten van 10 cm bevestig ik de ijzeren balken op strategische punten aan het chassis. Vervolgens las ik de constructie in elkaar.
Nu moet de auto weer in elkaar worden gezet voor de spuiter. Om te beginnen zet ik de achterschermen er aan. Elk scherm komt met 11 bouten aan de koets vast te zitten. 11 bouten waar je heel slecht bij kunt, maar na enig geploeter is het dan toch voor elkaar.